وبوگراف

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت [شگفت انگیز است!]

تاثیر شبکه‌‌های اجتماعی بر سئو سایت

آیا سئو در شبکه های اجتماعی مهم است؟ بله

رسانه‌های اجتماعی از چند جهت برای سئو سایت مهم هستند. این نکته نه تنها فعالیت‌های سئوی شما را موثرتر می‌کنند بلکه سودآوری کار شما را نیز افزایش می‌دهد.

بله! رسانه های اجتماعی و سئو ممکن است متفاوت به نظر برسند، اما شکی نیست که آن‌ها مثل زنجیر به یکدیگر وصل هستند.

در این مقاله به تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت می‌پردازیم.

 

نقش شبکه‌های اجتماعی در سئو

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، بیش از ۶۳ درصد از مردم آمریکا، روزانه سرچ گوگل انجام می‌دهند. درست است که این عدد بسیار بالایی است ولی نباید غافلگیر شد، چرا که مردم بیشتر اطلاعات خود را از طریق راه و منبعی به دست می‌آوردند که مطمئن باشند دقیق‌ترین نتایج و نزدیک‌ترین موارد موجود به موضوع مورد نظر آن‌ها را نشان می‌دهد و کدام منبع با ارزش تر و بهتر از گوگل؟

 

۴ فاکتور مهم در رتبه بندی گوگل

  1. لینک سازی
  2. محتوای مرتبط
  3. تجربه کاربر یا UX
  4. سیگنال‌های اجتماعی

 

لینک سازی

لینک‌ها یا بهتر است بگوییم پیوند‌ها، یک سیگنال مهم رتبه بندی سئو هستند و این بسیار بستگی به سایت‌هایی دارند که لینک از آن‌جا ساخته و توسط گوگل و به نفع سایت شما دریافت می‌شود.

وقتی در حال رتبه بندی موتور‌های جستجو هستید، سه نوع پیوند و لینک خاص مشخص می‌شود:

  • لینک‌های ورودی inbound link: لینک‌های داخلی به گوگل کمک می‌کند که محتوای شما معتبر باشد یا خیر.
  • لینک‌های خروجی outbound link: لینک‌هایی از وبسایت‌هایی خاص هستند که ترافیک را به سایت‌های دیگری هدایت می‌کنند.
  • پیوند‌های داخلی inner link: پیوند‌هایی هستند که ترافیک را به وبسایت یا دامنه‌ی موجود هدایت می‌کنند.

از میان هر سه مورد بالا، پیوند‌های ورودی معمولا بیشترین میزان ترافیک را (در صورت اصولی انجام دادن آن) انجام می‌دهند. برای درک بهتر؛ پیوند‌های ورودی، پیوند‌های سایر صفحات مرتبط است که مخاطبان یا مشتریان را به وبسایت دیگری هدایت می‌کند.

 

محتوای مرتبط

محتوا مهم‌ترین عامل رتبه بندی سئو است!

محتوا به اندازه‌ی لینک‌ها مهم هستند. به خاطر داشته باشید که محتوای مرتبط و محتوای با کیفیت دو عامل مهم برای رتبه‌بندی موتور‌های جستجو هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که طول یک محتوا نقش مهمی در بهبود نتایج سئو دارد.

به عنوان مثال؛ محتوایی که بیش از ۲۰۰۰ کلمه داشته باشد، بسیار مستعدِ بودن در ۱۰ جایگاه برتر نتایج گوگل را دارد.

مورد دیگری که در محتوا مهم است، بهینه سازی محتوا برای موتور‌های جستجو است: یعنی چه؟

یعنی شما باید خیلی دقت کنید که صفحه شما برای جستجوی کلیدواژه‌ی اشتباهی بهینه سازی نکنید، در این صورت گوگل شما را یا در نتایج غیر مرتبط رتبه بندی می‌کند و یا هرگز رتبه بندی نخواهید شد!

 

 

همچنین مطالعه شود: عوامل موثر بر هزینه سئو سایت در سال ۱۴۰۱

تجربه کاربر

در کل سه جنبه‌ی مهم برای تجربه‌ی کاربری وجود دارد:

  • مورد اول: نرخ کلیک و یا CTR است که درصدی از افرادی که از ورودی SERP به سایت شما مراجعه می‌کنند یا در نظر می‌گیرد.
  • مورد دوم: نرخ بازخورد و یا Bounce rate است، که یعنی بازخورد تعداد افرادی که از ورودی SERP وارد صفحه شما می‌شوند چگونه است.
  • مورد سوم: زمان صفحه یا page time است، یعنی افراد پس از ورود به وبسایت شما، چه مدت در سایت می‌مانند؛ بدیهی است که هرچقدر مدت طولانی تری در وبسایت شما بمانند، بهتر است چون نشان می‌دهد سایت شما آن چیزی را که کاربر به دنبالش بوده است را، به او داده است.

 

سیگنال‌های اجتماعی

سیگنال‌های اجتماعی می‌توانند ارزش‌های مستقیم و غیر مستقیمی را برای شما فراهم نمایند.

به گفته‌ی گوگل، رسانه‌های اجتماعی شاید یک عامل رتبه بندی مستقیم نباشند، اما به طور غیر مستقیم می‌توانند عوامل رتبه بندی را که گوگل به آن‌ها اهمیت و توجه دارد را تقویت نمایند.

می‌دانید که رسانه‌های اجتماعی مثل لینکدین، توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و… یک عامل مشترک بزرگ در خود دارند که به این صورت است:

هرچه افراد مطالب شما را در رسانه های اجتماعی بیشتر به اشتراک بگذارند؛ احتمال بازگشت افراد به آن محتوا بیشتر است.

اگر دیده باشید، در خیلی موارد، اگر اسم یک شخص را جستجو کنید، ممکن است صفحات اجتماعی آن شخص همچون اینستاگرام را در نتایج اولیه نشان دهد؛ هر چند که سایت‌های دیگر هم روی همان اسم یا کلیدواژه سئو کرده باشند.

حال فرض کنید که شما کلمات کلیدی خاص خورد را در شبکه‌های اجتماعی گذاشته و آن را سئو نمایید… چقدر شگفت انگیز به شما نتیجه می‌دهد!

نتیجه این که: اگر در شبکه‌های اجتماعی برند یا نام شرکتی و شخصی خودتان را ایجاد کنید، در گوگل رتبه‌ی بالاتری می‌گیرید، و در نهایت ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت خود هدایت خواهید کرد.

 

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو از نظر بینگ (bing)

 

تاثیر شبکه‌‌های اجتماعی بر سئو سایت
تاثیر شبکه‌‌های اجتماعی بر سئو سایت

 

۸ فاکتور مهم در رتبه بندی بینگ

  1. محتوای باکیفیت بالا
  2. بک لینک‌ها و لینک‌ها
  3. شبکه‌های اجتماعی
  4. کلمات کلیدی
  5. تایتل تگ‌ها
  6. نقشه سایت و استراکچر
  7. تگ Head و body
  8. تگ‌های کنونیکال

 

در این بخش ما به ۴ فاکتور اول می‌پردازیم:

 

محتوای با کیفیت

ارائه‌ی محتوایی واضح، عمیق و آسان.

 

لینک‌ها

پیوند‌هایی که به سایت شما داده می‌شود به بینگ کمک می‌کند که صفحات جدید را در سایت شما شناسایی و در نتیجه کشف کند. بینگ همچنین پیوند‌ها را نشانه‌ی محبوبیت سایت می‌داند.

سایتی که به محتوای شما لینک می‌دهد، در اصل به بینگ می‌گویید که به محتوای شما اعتماد دارند و در نتیجه، بینگ به پیوند‌هایی که از نظر ارگانیک و طبیعی بودن رشد کرده‌اند، امتیاز بسیار بالایی می‌دهد.

 

کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی به روشی مناسب، استراتژی خوبی است که در آن بینگ می‌تواند به شما پاداش بالایی دهد.

به عنوان مثال: استفاده از کلمات کلیدی هدفمند و مرتبط در ساختار URL ، کپی بدنه متن، anchor text ، و محتوا برای نامگذاری چند مورد، می‌تواند به نفع شما عمل کرده و به رتبه بندی کلمات کلیدی وبسایت شما کمک نماید.

 

سیگنال‌های اجتماعی

وقتی صحبت از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک عامل رتبه بندی در بینگ مطرح می‌شود، بینگ به صراحت گفته است که تعامل اجتماعی بسیار برای او اهمیت دارد. این بدان معنی است که اگر محتوای شما دارای تعداد زیادی به اشتراک گذاری، لایک و تعاملات دیگر مثل ریتوییت (در توییتر) است، تایید بینگ را دریافت می‌کنید!

طبق گفته‌ی بینگ، این سیگنال‌های مثبت می‌توانند در طولانی مدت از نظر رتبه بندی ارگانیک تاثیر داشته باشند.

به طور کلی اگه بخوام بگم، شما یک پستی رو که در یک شبکه مثلا شبکه‌ی لینکدین بگذارید و از اونجا به سایت خودتون لینک بدین، هرچقدر لایک، ارسال به دیگران و در کل ری اکشن‌های متفاوت‌تر و بیشتری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود داره که جایگاه شما در موتور جستجوی بینگ بهبود پیدا کنه.

سیگنال‌های اجتماعی می‌توانند ارزش‌های مستقیم و غیر مستقیمی را برای شما فراهم نمایند.

  • روش مستقیم ایجاد یک اکانت کبیزینسی و یا ایجاد یک اکانت شخصی می‌باشد که علاوه بر این موارد، باید فعالیت‌های مستمر خود را هم در این شبکه‌ها در نظر داشته باشید.
  • از نظر ارزش غیر مستقیم شبکه‌های اجتماعی، تعاملات اجتماعی باید سازگار و قابل پیش بینی باشد، به طوری که بینگ بداند که شما که هستید و چه محتوایی برای شما و مخاطبانتان مهم است. همچنین ارتباط با اینفلوئنسر‌ها نیز شامل این روش می‌گردد.

نکته‌ی آخر این بخش: افزودن دکمه‌های به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی در صفحات وبلاگ شما و امکان share مطالب پست‌هایتان، باعث تعامل بیشتر مخاطبان و در نتیجه با ارزش تلقی شدن محتوای شما از نظر بینگ می‌باشد.

 

خدمات سئو شبکه‌های اجتماعی شامل چه مواردی است؟

این خدمات سئو شبکه‌های اجتماعی شامل مواردی است از جمله:

  • ساخت و بهینه سازی شبکه‌های اجتماعی
  • سئو اسم شخص یا شرکت در شبکه‌های اجتماعی
  • بهینه سازی شبکه‌ی اجتماعی و بیزینسی لینکدین به طور تخصصی
  • و…

 

این مقاله ادامه دارد…. .

 

مطالب بیشتر بلاگ وبوگراف!

5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت [شگفت انگیز است!]»

  1. بسیار عالی بود. میخواستم بپرسم که آیا سئو شبکه‌های اجتماعی ، اولویت خاصی دارن؟ مثلا سئو در لینکدین بهتره یا اینستاگرام؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم استعلام قیمت و مشاوره رایگان